تبلیغات
:: امر به معروف و نهی از منکر - صدا و سیما یکه تازی می کند! ::

   آرشیو

   لینكدونی

   جستجو  در وبلاگ

برای جستجو در این صفحه کلمه ی مورد نظر را در کارد زیر وارد کنید.


   نظر سنجی

   لینك دوستان

رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما: صدا و سیما در برابر برخی از نظرات این شورا مقاومت می كند و به دلیل ضعف قانونی، این شورا نمی تواند صدا و سیما را به رعایت مواد قانونی ملزم كند.

با کمی دقت به برنامه های صدا و سیما در ماههای اخیر به ویژه به دلیل حوادث بعد از انتخابات و فتنه ضد انقلاب در ایران، به راحتی می توان به این نتیجه رسید که هدف اصلی برنامه ها، رضایت مردم است.

موضوع برنامه ها، دکور، انتخاب مجری، تیتراژها، میان برنامه های مفرّح و ... همگی از این هدف نشأت می گیرند.

دکور

از نوع دکور اکثر برنامه ها، اینگونه برداشت می شود که هزینه بسیاری برای آنها صرف شده است. حتی نام گذاری سال گذشته به نام سال اصلاح الگوی مصرف هم نتوانست از شوق و ذوق و عطش تهیه کنندگان این برنامه ها در هزینه کردن برای این دکورها بکاهد! حسین مظفر رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما در گفتگو با فارس می گوید: سال 88 توسط مقام معظم رهبری به نام سال اصلاح الگوی مصرف نام گذاری شد، اما صدا و سیما در این رابطه و برای انتقال فرهنگ اصلاح الگوی مصرف برنامه ای در خور و قابل توجه ای ارائه نكرده است. (خبرگزاری فارس 14/1/1389)

مجری

مجریان به جز برخی برنامه ها که عمدتاً با موضوع مذهبی است، در بقیه برنامه ها چهره اسلامی ندارند. ویژگی مشترک مجریان مرد صورت تراشیده و چهره کاملاً به روز می باشد! مجریان زن هم که هنوز مشخص نیست بر طبق کدام مجوز شرعی، برای این شغل انتخاب می شوند! زیرا در برخی برنامه ها زن و مرد، به ترتیب به عنوان مجری و مهمان برنامه، در کنار هم می نشینند و گفتگو می کنند!  حسین مظفر رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما در گفتگو با فارس می گوید: مكاتبات و اعلام تذكرات شورای نظارت در سال گذشته باعث شد كه در وضعیت پوشش و گفتار مجریان، تبلیغات بازرگانی و برنامه‌های طنز صدا و سیما تغییراتی به وجود آید، اما این تغییرات باید اساسی و زیر بنایی باشد تا تاثیرات آن در جامعه و در بین مردم نمایان شود. (خبرگزاری فارس 14/1/1389)

تیتراژ

در تیتراژ تمام برنامه به طرز قابل تأملی از انواع موسیقی ها استفاده می شود. مخصوصاً در سریالها که موسیقی های کاملاً به روز و عاشقانه دارند که توجه هر عاشق دلخسته ای را به خود جلب می کند!

میان برنامه

در تاریخ 14/11389 خبرگزاری فارس خبری تأمل برانگیز منتشر کرد. در این خبر آمده که این سازمان در برابر برخی از نظرات این شورا مقاومت می كند و به دلیل ضعف قانونی، این شورا نمی تواند صدا و سیما را به رعایت مواد قانونی ملزم كند.
رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما در ادامه با اشاره به اینكه این سازمان برای پخش تعدادی از تبلیغات خود توضیحاتی را به این شورا ارائه می كند، اظهار داشت: به دلیل ضعف قانونی، شورای نظارت نمی تواند صدا و سیما را الزام به رعایت مواد قانونی كند و در حال حاضر این شورا تنها در مقام ابلاغ، تذكر و پیگیری نامه‌ها است.
وی در ادامه خاطر نشان كرد: چنانچه ضعف قوانین بر طرف شود می توان اعمال قانون و الزام بهتری برای منع صدا و سیما از پخش برخی تبلیغات به كار برد.
مظفر در ادامه افزود: مكاتبات و اعلام تذكرات شورای نظارت در سال گذشته باعث شد كه در وضعیت پوشش و گفتار مجریان، تبلیغات بازرگانی و برنامه‌های طنز صداو سیما تغییراتی به وجود آید، اما این تغییرات باید اساسی و زیر بنایی باشد تا تاثیرات آن در جامعه و در بین مردم نمایان شود.
رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما در ادامه با اشاره به این مطلب كه صدا و سیما در برابر تعدادی از خواسته‌های این شورا مقاومت می كند، اظهار داشت: خواست شورای نظارت ساخت برنامه‌هایی با پیام های دینی و انقلابی با به كار گیری اصول مهندسی انتقال پیام به مخاطبان است و صدا و سیما هم باید این موضوع را در دستور كار خود قرار دهد.

تذكر جدی به صداوسیما درباره تبلیغ كالاهای صهیونیستی


مظفر از ارائه تذكر به صدا و سیما برای پخش تبلیغات كالاهایی كه از طرف رژیم صهیونیستی و كشورهای استكباری حمایت می شود، خبر داد.
وی در ادامه یادآور شد: در سال گذشته تعاملات خوبی بین این شوراء و صدا و سیما وجود داشته است كه امیدواریم با رفع ضعف و ابهامات قانونی این تعاملات بهتر و بیشتر از گذشته انجام شود.
مظفر در ادامه گفت: سال 88 توسط مقام معظم به نام سال اصلاح الگوی مصرف نام گذاری شد، اما صدا و سیما در این رابطه و برای انتقال فرهنگ اصلاح الگوی مصرف برنامه ای در خور و قابل توجه ای ارائه نكرده است.

 



لینك ثابت   نویسنده : عروة الوثقی   نظرات ()

صفحات سایت